Otevřené BMW M4 do rodiny drsných bavoráků snadno zapadá. Od běžného kabrioletu ho odlišuje řada pečlivě promyšlených detailů, jako jsou přizvednutá kapota, sportovní nárazníky nebo speciálně aerodynamicky tvarovaná zpětná zrcátka. Ke stylu pomáhá i čtveřice velkých výfuků na zádi nebo sada pohledných litých kol.

Zejména v okolí Mnichova, kde jsme auto testovali, je řadě účastníků silničního provozu jasné, o jaké auto jde. To dokládaly jejich vztyčené palce nebo další pochvalná gesta.

BMW chtělo v testovacím voze upozornit na možnost nechat si jej připravit ve speciálním programu Individual, který zahrnuje třeba unikátní úpravu kůže nebo dekoru palubní desky. Výsledkem je luxusní interiér, na který je radost pohledět i se ho dotýkat. Pořizovací cena auta ovšem ve výsledku může stoupnout o desítky až stovky tisíc korun, záleží na rozmaru zákazníka.

Kabina je už ale i v základním provedení precizně zpracovaná. M4 má sportovní volant s ideálně tlustým věncem, do kterého se dlaně řidiče snadno zapřou.

Na palubě nechybí ani poslední verze multimediálního systému iDrive. Širokoúhlá barevná obrazovka má detailní grafiku a rychlou odezvu. Vše se ovládá otočným voličem na středovém tunelu. Nastavit lze třeba i vybrané údaje pro head-up displej. Ten v zorném poli řidiče zobrazuje rychlost, otáčky, zařazený stupeň nebo informace z navigace.

Bez střechy je nejlepší zvuk

Díky pevné skládací střeše se cestující uvnitř vozu cítí jako v kupé, tak dobře je propracované obložení stropu. Po stisknutí tlačítka se mechanismus schová za jejich hlavy za 20 sekund, stejnou dobu trvá i nasazení. Se střechou lze manipulovat i při velmi pomalé jízdě, konkrétně do 18 km/h.

Střecha se skládá do kufru, při otevřeném stavu se tak dozadu vejdou zavazadla o velikosti 220 litrů, pokud je střecha nahoře, pak až 370 litrů. Není to mnoho, ale možnost sklopit zadní sedačky umožní i převážení delších předmětů, třeba lyží.

Zdá se, že BMW od konkurenčního Mercedesu odkoukalo systém AirScarf. Jde o fukary zabudované do předních sedaček v prostoru mezi opěradlem a hlavovou opěrkou. Ty mohou ve třech úrovních intenzity posílat teplý vzduch za krk cestujících a tím tak zpříjemnit cestu při nižších teplotách. Během projížďky chladnějšími horskými úseky se toto zařízení ukázalo jako velmi příjemný doplněk. Jen je potřeba se smířit s tím, že jsou ventilátory i v otevřené kabině slyšet.

Prohlédněte si BMW M4 Cabrio na videu:

Jízda s otevřenou střechou je dobrá i k poslechu motoru. Dvojitě přeplňovaný benzinový šestiválec dosahuje výkonu 431 koní a je více než ochotný rozbíhat se až do velmi vysokých otáček. Sílu posílá čistě na zadní kola. Průběh ručičky po otáčkoměru je přitom schopen doplnit o podmanivou symfonii dramatických zvuků.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se