Hned první sériově vyráběný elektromobil Škody Auto by měl být cenově zajímavý. "Naším cílem je nabízet elektrické vozy za podobné ceny jako naftové automobily," zdůraznil na setkání s českými novináři ve Frankfurtu předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier. První sériový elektromobil, který se začne prodávat v roce 2020 a vznikne na základě prototypu Vision E, by podle Maiera měl stát přibližně jen o 10 až 15 procent více než naftová Škoda Superb.

Urychlení přípravy sériového elektromobilu není podle Maiera příliš reálné. Škoda Auto chce totiž nabídnout kromě rozumných cen také krátké časy dobíjení a ráda by s prvním autem na elektřinu vyjela až ve chvíli, kdy na to bude připravená infrastruktura kolem silnic.

Maier se také vyjádřil ke spekulacím o jméně prvního sériového elektromobilu. Zatím jsme ho nevybrali, Felicia to ale nebude, prohlásil.

Předseda představenstva Škody Auto také prozradil, že v polovině příštího roku skončí naftové motory pod kapotou modelu Fabia. "Předpokládáme, že v menších automobilech nebudou kvůli novým technologiím potřebným pro snižování emisí výfukových plynů diesely cenově konkurenceschopné," vysvětlil tuto novou informaci.

Škoda ale bude i nadále pokračovat ve vývoji spalovacích motorů na benzin i naftu. Navíc chce silně podporovat zemní plyn, tedy CNG. "Tato technologie je dostupná již nyní a s její pomocí dokážeme snížit objem vypouštěných emisí oxidu uhličitého o 20 procent a množství vypouštěných pevných částic ještě výrazněji," uvedl Maier. Nabídka aut na CNG se rozroste. Motory na zemní plyn nabídne i modernizovaná Fabia a nástupce Rapidu.

Zachována by měla být výroba v Česku tolik oblíbené Fabie Combi, ačkoliv segment malých kombíků v Evropě vymírá ve prospěch čím dál populárnějších poloterénních vozů SUV. "Nebudeme zapomínat na stálice naší nabídky. Vzhledem k prodejním číslům není důvod, aby Fabia Combi končila," řekl Bernhard Maier.

Škoda Auto bude podle něj prodávat své vozy i na trzích, kde dosud nepůsobí. "Naplánovali jsme vstup na singapurský trh. Bedlivě sledujeme Jižní Koreu, ale museli jsme plány trochu přibrzdit kvůli homologaci. V Íránu situaci zvažujeme kvůli geopolitické situaci. Nabízí se také velký trh ASEAN (země jihovýchodní Asie - pozn. red.) a zabýváme se i myšlenkou vstupu na severoamerický trh," uvedl Maier.