Zájem Čechů o nová osobní auta nepolevuje ani po prodejně rekordním roce 2016. Naopak. V lednu se podle Svazu dovozců automobilů nově zaregistrovalo 20 818 vozů, tedy o devatenáct procent více než v loňském prvním měsíci. Jde o nejsilnější leden všech dob.

Přitom se příliš nedařilo dlouhodobé jedničce, Škodě Auto, která prodala o 38 aut méně než loni. Jako jedna z mála značek se tak dostala do minusu a její tržní podíl meziročně klesl o šest procentních bodů na 31 procent. Příčinou je čekání na prodej nového Kodiaqu (rozběhne se až 22. února) a modernizace nejprodávanějšího modelu Octavia. I přesto se škodovky tradičně umístily na prvních čtyřech místech žebříčku prodejnosti modelů.

Značka Počet prodaných aut
1. Škoda 6 455
2. Volkswagen 2 979
3. Hyundai 1 491
4. Ford 1 175
5. Dacia 940
6. Mercedes 707 
7. Toyota
688
8. Peugeot 686
9. Seat 594
10. Opel 576

Naopak obrovský meziroční nárůst o 83 % zaznamenal druhý Volkswagen, jehož tržní podíl překonal čtrnáct procent. Ještě více se dařilo Toyotě, která prodala o 137 procent více aut než loni a po dlouhé době skočila do první desítky značek. Drtivě převažovaly firemní automobily, které tvořily více než 81 procent trhu.

Ve spanilé jízdě z konce loňského roku pokračuje Mercedes-Benz, který si polepšil až na šestou příčku a prodal o 71 procent aut více než loni. Naopak překvapivě se v TOP 10 neobjevil loni celkově čtvrtý Renault (v lednu čtrnáctý), který si meziročně pohoršil o dvě a půl procenta. V minusu skončily i značky Mitsubishi (-26 %), Jeep (-20 %) nebo Honda (-6 %).