Většímu rozšíření elektromobilů brání v zásadě tři faktory. Vysoká cena, krátký dojezd a dlouhá doba dobíjení. První z nich v mnoha zemích kompenzuje stát štědrými dotacemi, druhý vyřešila Tesla vysokou kapacitou baterií svých vozů (nyní ujedou až 500 kilometrů na jedno nabití), avšak třetí je stále problémem.

Pokud byste si pořídili Teslu a chtěli ji dobíjet z běžné zásuvky, nebude to příliš efektivní. Za hodinu připojení do sítě se dobije jen okolo několika desítek kilometrů dojezdu. Řešením jsou veřejné rychlodobíjecí stanice, ale ani ty nejsou ještě dostatečně rychlé. Elektromobil s dlouhým dojezdem na ně musí být připojen několik hodin.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Třetí generace dobíjecích stanic zvaných Supercharger by měla mít výkon přes 350 kW.
  • Proti Tesle se spojily velké automobilky, které plánují vlastní síť nabíječek s vysokým výkonem.
  • Vyrovnání času nabití elektromobilu s tankováním běžného vozu je pro rozšíření elektromobilů klíčové.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.