Většímu rozšíření elektromobilů brání v zásadě tři faktory. Vysoká cena, krátký dojezd a dlouhá doba dobíjení. První z nich v mnoha zemích kompenzuje stát štědrými dotacemi, druhý vyřešila Tesla vysokou kapacitou baterií svých vozů (nyní ujedou až 500 kilometrů na jedno nabití), avšak třetí je stále problémem.

Pokud byste si pořídili Teslu a chtěli ji dobíjet z běžné zásuvky, nebude to příliš efektivní. Za hodinu připojení do sítě se dobije jen okolo několika desítek kilometrů dojezdu. Řešením jsou veřejné rychlodobíjecí stanice, ale ani ty nejsou ještě dostatečně rychlé. Elektromobil s dlouhým dojezdem na ně musí být připojen několik hodin.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.