Není to superauto ani hyperauto. Podle Švéda Christiana von Koenigsegga je jeho poslední výtvor nazvaný Regera megaautem. Dosahuje totiž takových parametrů jako žádný jiný sériový vůz před ním. A do kapsy pohodlně strčí i hybridní supersporty od Ferrari, McLarenu a Porsche, kterým má svou technikou asi nejblíže.

Koenigsegg je malosériový výrobce extrémně rychlých a extrémně drahých vozů. Od roku 2002, kdy začal produkovat model CC8S, světlo světa spatřilo pouhých 150 aut. Model Regera, což ve švédštině znamená „vládnout“, je prvním hybridním vozem této značky. Sám Christian přitom přiznává, že hybridy v lásce právě nemá. I proto se snažil vyvinout vlastní systém, který by mu vyhovoval.

Výsledkem je Koenigsegg Direct Drive. Jde o soustrojí, jehož jádrem je benzinový dvakrát přeplňovaný osmiválec s pětilitrovým objemem, který má výkon 1100 koní. Kromě toho jsou tu ještě tři elektromotory – dva na zadních kolech a jeden přímo na hřídeli u motoru. Ty mají výkon 700 koní a zároveň plní funkci převodovky, proto auto žádnou nepotřebuje. Výkon se dohromady sice nesčítá, výsledná hodnota 1500 koní je ovšem také extrémní. O to víc 2200 Nm točivého momentu.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se