1. Trend − Přechod na dlouhodobý operativní leasing

Ještě před dvěma lety zažívaly krátkodobé operativní leasingy boom. Firemní auta se provozovala rok, někdy dokonce jen půl roku, a pak se zase měnila za nová. Stávalo se pak, že některým společnostem se podařilo díky zajímavým nákupním podmínkám snížit tzv. amortizaci (rozdíl mezi vstupní a zůstatkovou cenou vozidla) na minimum. Snížení nákladů na autopark bylo natolik zajímavé, že firmy tuto variantu volily i přes zvýšenou administrativu. Situace na trhu se však mění.

"Na relativně malém českém trhu se objevilo velké množství ročních vozidel, což mimo jiné negativně ovlivnilo jejich cenu. To se velmi rychle promítlo také do zůstatkových hodnot, které ovlivňují výši splátky. Kvůli velkému zájmu o krátkodobé operativní leasingy se trh s ročními auty přesytil. Proto jejich cena začala klesat a operativní leasing na krátkou dobu se tak už přestává vyplácet. Firmy, které využívaly krátké doby leasingu, se tak zcela nebo částečně opět vrací k dlouhodobějším operativním leasingům, obvykle na tři až čtyři roky. Krátkodobé leasingy pak využívají u té části vozového parku, kde se to stále vyplácí," říká Jan Jandečka ze společnosti Fleet Consulting Group.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se