Filmová představení navštívilo loni v Německu 133 miliónů diváků, kteří v pokladnách zacinkali 1,3 miliardy marek. Bylo to důležité překonání poklesu z roku 1995, kdy do kin přišlo jen 124 miliónů diváků, a byl to také počet návštěvníků v devadesátých letech zatím rekordní. Nesplnily se však naděje provozovatelů kin, kteří počítali se 150 milióny diváků. Údaje o návštěvnosti a vývoji kin v Německu v loňském roce zveřejnil Svaz provozovatelů kin (HDF).

Jednatel svazu W.-D. von Verschauer řekl, že k oživení diváckého zájmu přispěla výstavba filmových paláců a promítání několika "kasovních trháků", jako byly americké filmy Mission: Impossible nebo Den nezávislosti. Ten zhlédlo v Německu rekordních 9,6 miliónu diváků. Německé filmové produkci se podařilo zvýšit podíl na promítaných filmech z devíti na 16 procent. Především díky komedii Werner - das mus sein (Wernere - musí to být), která se s téměř pěti milióny diváků dostala na druhé místo v žebříčku nejnavštěvovanějších filmů. Ze šesti na 11 se zvýšil počet německých filmů, které přitáhly do kin více než tři milióny diváků. Podle von Verschauera však chyběl "úspěšný průměr" a trh byl zahlcen americkými akčními filmy, které si často konkurovaly. 

Ke zvýšení návštěvnosti přispěla i řada takzvaných multikin, paláců s nejméně osmi promítacími sály a rozsáhlým gastronomickým a zábavním zázemím. Návštěvu kina je v nich možno spojit s posezením v restauraci, vinárně či baru nebo jiném zábavním podniku. Těchto kinopaláců je v Německu v provozu již 36, ve výstavbě je jich 18 a dalších 57 se plánuje. Kinopaláce se podílejí již 17 procenty na celkových příjmech za vstupenky. Jejich úspěchy ovšem mají za následek zanikání kin v malých městech. Dokonce i v Essenu zavřela všechna kina poté, co tam byl otevřen Cinemaxx s 5300 místy.

Nejúspěšnější byl kinopalác Kinopolis v Sulzbachu u Frankfurtu nad Mohanem, který loni zaznamenal téměř půl miliónu návštěvníků. Vzhledem k tomu, že moderní kinopalác vyžaduje zázemí alespoň 300 tisíc obyvatel, varuje HDF před neuváženými stavbami.

Počet promítacích pláten se loni v německých kinech nepatrně zvýšil na 4070 a počet diváckých míst na 768 tisíc. Průměrná cena vstupenky podražila jen z 9,50 na 9,90 marky. Na každé místo v kině připadlo za rok 172 návštěvníků a každý německý obyvatel přišel do kina 1,5krát za rok. Jak je vidět, zůstává hlavním zdrojem zábavy televize.