Německá automobilová skupina Volkswagen dostala nabídku na prodej své značky Lamborghini za 7,5 miliardy eur (190,7 miliardy korun). Ve svém úterním článku to tvrdí server Autocar. Podle automobilky Audi, pod kterou značka oficiálně spadá, však Lamborghini není na prodej.

Nezávaznou nabídku spolu s dalšími podmínkami podle zprávy Autocaru podalo tento měsíc konsorcium, které tvoří švýcarská skupina Quantum Group a britská investiční firma Centricus Asset Management.

Značka Lamborghini byla v minulosti několikrát zmíněna v souvislost s jejím možným prodejem. V prosinci však Volkswagen prohlásil, že se skupina dohodla, že Lamborghini zůstane součástí koncernu, upozornila agentura Reuters.

„Toto není předmětem žádného jednání v rámci skupiny. Ne, Lamborghini není na prodej,“ reagoval na článek mluvčí Audi.

Společnost s oficiálním názvem Automobili Lamborghini založil v roce 1963 Ferruccio Lamborghini. Audi koupila italskou automobilku v roce 1998 od indonéské firmy Megatech za 110 milionů dolarů (2,3 miliardy korun). V současnosti Lamborghini prodává modely Huracán, Aventador a Urus, jejichž výroba závisí na součástkách od Volkswagenu. Loni prodej Lamborghini klesl na 7430 aut z rekordních 8205 aut v roce 2019. Tržby činily 1,61 miliardy eur (33,5 miliardy korun).

Koncern Volkswagen vlastní 12 značek. Patří mezi ně značky osobních automobilů Volkswagen, Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche, nákladní vozy MAN a Scania a rovněž užitkové vozy Volkswagen a motocykly Ducati.

Související