Škoda Auto představila v Indii nový model Kushaq. Koncern Volkswagen, jehož je automobilka z Mladé Boleslavi součástí, si od něj slibuje, že půjde o zlomový vůz. Německé skupině má po dvaceti nevýrazných letech na indickém trhu pomoci konečně prorazit a stát se v zemi, kde žije 1,3 miliardy lidí, významným hráčem. Cílem Škody je do roku 2025 v Indii prodávat okolo 100 tisíc vozů, devětkrát tolik co v loňském roce. „Chceme dostat náš byznys v Indii na vyšší úroveň,“ řekl při představení nového modelu šéf Škody Auto Thomas Schäfer.

Kushaq začne Škoda vyrábět v polovině července. Ještě před jeho představením ale v Indii evidovala přes 37 tisíc lidí, kteří měli o vůz zájem, přestože v té době ještě nebylo jasné, jak přesně bude vypadat. Kushaq vzhledem připomíná SUV model Kamiq. Vývoj probíhal převážně v Indii, v technologickém centru v Púně, které Škoda otevřela před dvěma lety.

Kushaq je prvním vozem, kterým koncern Volkswagen zahájil plánovanou ofenzivu v Indii. V brzké době skupina na tamním trhu představí další nový vůz značky Škoda a dva nové modely VW. Veškerou expanzi má přitom na starosti automobilka z Mladé Boleslavi. Té německá skupina svěřila v rámci projektu India 2.0 zodpovědnost za celý trh pro všechny koncernové značky. „V rámci tohoto projektu, za který Škoda Auto zodpovídá, investuje koncern Volkswagen do modelové ofenzivy na indickém subkontinentu celkem jednu miliardu eur,“ uvádí automobilka. Škoda na indický trh vstoupila jako vůbec první značka koncernu v roce 2001. Německé skupině se však za dvacet let působení nedaří v Indii prorazit.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se