Není to ani půl roku, co do čela Renaultu přestoupil ze španělského Seatu Ital Luca de Meo. Firmu zdědil v problémech. Jeho předchůdce a dnes kvůli zpronevěře firemních peněz trestně stíhaný uprchlík Carlos Ghosn měl velikášské plány: Renault pod jeho vedením rozšiřoval svoji působnost po celé zeměkouli a měl prodávat čím dál tím víc a víc aut. 

Cílem pro rok 2022 bylo vyrobit pět milionů aut, v roce 2019 zvládla automobilka celosvětově 3,6 milionu. Jenže už v tom samém roce se i kvůli problémům aliančního partnera Nissan propadla ze zisku ve výši 3,3 miliardy eur za rok 2018 do ztráty 141 milionů eur. Pak přišla pandemie koronaviru a problémy Renaultu se ještě prohloubily - v první polovině loňského roku prodělal 7,29 miliardy eur. Vloni dodal Renault jen 2,95 milionu aut a pomoci si musel i půjčkou od francouzské vlády, z níž již vytáhl čtyři miliardy eur. 

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.