Nekonečný růst musí někde skončit. Luxusní značka Mercedes-Benz podle agentury Reuters prodejně přerostla svoje konkurenty z BMW nebo Audi, ale její zisk se smrsknul na úroveň koncernu PSA, který vyrábí především malé a lidovější automobily. V době koronavirové pandemie a nutnosti šetřit na elektrické modely to není zrovna vhodná situace.

Cílem pro Mercedes tak už podle šéfa koncernu Daimler Oly Källeniuse není budovat objem prodejů za každou cenu. Takovou strategii v minulosti ukazovalo rozšiřování portfolia malých, dostupnějších Mercedesů – k původnímu hatchbacku třídy A přibyl sedan, MPV třídy B, SUV GLA a GLB i elegantní čtyřdveřové kupé CLA se stylovým kombíkem CLA Shooting Brake. Prodeje díky tomu rostly, kompaktní vozy tvoří z celého koláče plných dvacet pět procent, ale pro finanční zdraví důležité marže klesaly.  

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 90 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu svým přátelům
  • Přístup do on-line archivu od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek?
Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.