Automobilka Daimler začátkem července ohlásila, že chce prodat továrnu Smartville u francouzského městečka Hambach. Výroba miniaut Smart se přesune do Číny v rámci nového společného podniku s firmou Geely. Uzavře se tak 23letá historie Smartville a zoufalých ekonomických ztrát, kterých se Daimler dosud nedokázal zbavit.

Otevření Smartville bylo v říjnu 1997 událostí důležitou ve více směrech. Daimler vkládal velké naděje do vizionářského vozítka miniaturních rozměrů, které mělo zjednodušit situaci v přeplněných městech. Díky délce 2,5 metru se s ním například i na podélných místech dalo parkovat napříč. Šlo o nápad zakladatele hodinářské firmy Swatch Nicolase Hayeka a Daimleru se hodil do úvah, čím levnějším doplnit nabídku luxusních vozů Mercedes-Benz. "Jestliže uspějeme, začnou podobná auta vyrábět všichni," tvrdil tehdy marketing Daimleru.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 80 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu svým přátelům
  • Přístup do on-line archivu od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek?
Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.