Automobilka Daimler začátkem července ohlásila, že chce prodat továrnu Smartville u francouzského městečka Hambach. Výroba miniaut Smart se přesune do Číny v rámci nového společného podniku s firmou Geely. Uzavře se tak 23letá historie Smartville a zoufalých ekonomických ztrát, kterých se Daimler dosud nedokázal zbavit.

Otevření Smartville bylo v říjnu 1997 událostí důležitou ve více směrech. Daimler vkládal velké naděje do vizionářského vozítka miniaturních rozměrů, které mělo zjednodušit situaci v přeplněných městech. Díky délce 2,5 metru se s ním například i na podélných místech dalo parkovat napříč. Šlo o nápad zakladatele hodinářské firmy Swatch Nicolase Hayeka a Daimleru se hodil do úvah, čím levnějším doplnit nabídku luxusních vozů Mercedes-Benz. "Jestliže uspějeme, začnou podobná auta vyrábět všichni," tvrdil tehdy marketing Daimleru.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.