Nedávné prohlášení automobilky Daimler o zastavení vývoje vodíkového pohonu vyvolalo pochybnosti, zda má tento složitý a náročný systém vůbec nějakou budoucnost. Daimler patří k automobilkám, které určují trendy. Ukončení již zahájené výroby malosériového modelu Mercedes-Benz GLC F-Cell proto vyvolalo značný ohlas. Již méně pozornosti se věnovalo tomu, že Daimler k tomuto kroku sáhl kvůli nedostatku financí.
Vodíkový pohon osobních aut v historii vyzkoušeli téměř všichni velcí výrobci od amerického Fordu a General Motors po Audi a Volkswagen. Všichni potvrzují, že samotná myšlenka má velký potenciál. Vysoká energetická hustota vodíku spojuje nulové emise zdravotně škodlivých látek, dlouhý dojezd a tankování trvající pár minut. Investiční náročnost a závislost na teprve budované infrastruktuře ho ale často odsouvá na vedlejší kolej. Obzvláště to platí za současného poklesu trhu a nutnosti uvádět na trh ekonomicky ztrátové elektromobily. Na vodíku dnes aktivně pracuje Toyota, Honda, Hyundai a BMW. A právě bavorská značka si tento týden pospíšila s ujištěním, že bude v těchto aktivitách pokračovat.
Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:
- Mobilní aplikaci HN
- Web bez reklam
- Odemykání obsahu pro přátele
- On-line archiv od roku 1995
- a mnoho dalšího...