Nedávné prohlášení automobilky Daimler o zastavení vývoje vodíkového pohonu vyvolalo pochybnosti, zda má tento složitý a náročný systém vůbec nějakou budoucnost. Daimler patří k automobilkám, které určují trendy. Ukončení již zahájené výroby malosériového modelu Mercedes-Benz GLC F-Cell proto vyvolalo značný ohlas. Již méně pozornosti se věnovalo tomu, že Daimler k tomuto kroku sáhl kvůli nedostatku financí.

Vodíkový pohon osobních aut v historii vyzkoušeli téměř všichni velcí výrobci od amerického Fordu a General Motors po Audi a Volkswagen. Všichni potvrzují, že samotná myšlenka má velký potenciál. Vysoká energetická hustota vodíku spojuje nulové emise zdravotně škodlivých látek, dlouhý dojezd a tankování trvající pár minut. Investiční náročnost a závislost na teprve budované infrastruktuře ho ale často odsouvá na vedlejší kolej. Obzvláště to platí za současného poklesu trhu a nutnosti uvádět na trh ekonomicky ztrátové elektromobily. Na vodíku dnes aktivně pracuje Toyota, Honda, Hyundai a BMW. A právě bavorská značka si tento týden pospíšila s ujištěním, že bude v těchto aktivitách pokračovat.

Zatím jste si přečetli 30 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.