Automobilce Škoda Auto v prvním čtvrtletí klesl provozní zisk o 25,1 procenta na 307 milionů eur (8,3 miliardy Kč). Příčinou je nižší objem prodeje, vývoj směnných kurzů a také výdaje související s emisemi. Tržby Škody se ve čtvrtletí snížily o dvě procenta na 4,8 miliardy eur (130,5 miliardy Kč). V tiskové zprávě o hospodářských výsledcích koncernu to ve středu uvedla mateřská společnost Volkswagen. Samotný koncern pak hlásí propad až o 81 procent.
Vysoká poptávka byla po modelech Scala a Kamiq. Mladoboleslavská Škoda prodala od ledna do března 237 000 aut, což je o 13,7 procenta méně než ve stejném období loni.
Automobilka Škoda obnovila v pondělí výrobu ve svých závodech v Mladé Boleslavi, Kvasinách a Vrchlabí. Odstávka kvůli pandemii způsobené koronavirem trvala téměř šest týdnů.
Škoda Auto provozuje v České republice tři výrobní závody, vyrábí ale i v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Působí na více než 100 trzích.
Firma loni dodala do celého světa 1,24 milionu aut a má téměř 39 000 zaměstnanců, z toho v Česku téměř 34 000 lidí. Škoda je nejprodávanější značkou na českém trhu, kde se její podíl blíží 40 procentům.
Škoda Auto obnovila výrobu. stála 40 dní
Volkswagen hlásí propad provozního zisku o 81,4 procenta
Německé automobilové skupině Volkswagen v prvním čtvrtletí klesl provozní zisk bez zahrnutí mimořádných položek o 81,4 procenta na 900 milionů eur (24,5 miliardy Kč). Výsledky negativně ovlivnila pandemie nemoci covid-19, která snížila prodej. Automobilka očekává, že v zisku bude i za celý rok, prodej i zisk ale budou výrazně nižší než loni.
Zisk před zdaněním klesl téměř o 83 procent na 700 milionů eur. Hospodaření kromě propadu poptávky po nových autech negativně ovlivnil také bouřlivý vývoj na komoditních a kapitálových trzích.
Tržby se snížily o 8,3 procenta na 55,1 miliardy eur (1,5 bilionu Kč). Dodávky zákazníkům klesly o 23 procent na dva miliony vozů.
"Naše podnikání v prvním čtvrtletí podstatně ovlivnila globální pandemie covid-19," uvedl v prohlášení finanční ředitel Frank Witter. Dodal, že automobilka zavedla řadu protiopatření, aby snížila náklady a zajistila si likviditu. Teď má finančně silnou pozici.
Volkswagen stejně jako mnoho jiných výrobců musel kvůli riziku nákazy koronavirem přerušit výrobu v továrnách, kromě toho se zavřely také autosalony. Výroba v Německu se minulý týden začala pomalu obnovovat, avšak s menší kapacitou.