Mezi automobilky, které mocně investují do elektrické budoucnosti, patří také Mercedes-Benz. Přestože hodnota značky neustále roste a už několik let vládne segmentu luxusních vozů, čelí firma propadu zisku. Společnost proto plánuje transformaci.

Koncern Daimler, do něhož Mercedes-Benz patří, ohlásil minulý rok ambiciózní plán. Do roku 2022 chce v evropských závodech zajistit uhlíkově neutrální výrobu automobilů a do roku 2039 má být CO2 neutrální dokonce celá modelová řada. Do deseti let pak firma počítá s tím, že bude 50 procent nabízených vozů elektrifikovaných, tedy jako dobíjecí hybrid nebo čistý elektromobil.

Pro Brittu Seegerovou, členku představenstva automobilky Mercedes-Benz zodpovědnou za marketing a prodej, to je velká výzva. Seegerová je jednou z nejvyšších manažerek nejen u značky Mercedes-Benz, ale v celém automobilovém odvětví. Koncern Daimler se nachází v situaci, kdy navzdory rekordnímu odbytu čelí značnému propadu zisku kvůli investicím do elektromobility i kvůli svolávací akci na starší dieselové motory, která má firmu spolu s pokutou vyjít na 870 milionů eur, tedy 22,5 miliardy korun. 

Proto je jasné, že většina otázek na Brittu Seegerovou směřovala k elektrickému pohonu. Jeho nástup výrazně ovlivní odbyt značky nejen v Evropě. A v sázce je hodně: prodej vozů s třícípou hvězdou roste devátý rok v řadě a dosáhl nového rekordu 2 339 562 vozů, tedy o 1,3 procenta více než vloni, ale zisky klesají.

Nový směr, který razí cestu elektromobility, je patrný na novinkách, které si společnost na letošní jaro přichystala: zásadní model v nabídce a tradiční zástupce mezi manažerskými vozy Mercedes-Benz třídy E dostal 48voltovou palubní síť pro zavedení mildhybridní technologie a modelová řada obsahuje 7 plug-in hybridních verzí v kombinaci s benzinovými a i naftovými motory. Novinkou je základní benzinový dvoulitr s druhou generací integrovaného spouštěče ISG, který spalovacímu motoru pomáhá elektrickými 15 kW a 180 Nm. Vedle toho dostala třída E pokročilé jízdní asistenty a luxusnější výbavu, na přání také ještě větší spojené digitální panely v interiéru.

Z hlediska čisté dopravy možná ještě významnější je rozšíření řady kompaktních modelů s pohonem předních nebo všech kol o plug-in hybridní verze. K třídě A a B přibylo elegantní čtyřdveřové CLA Coupé, sportovně střižené kombi CLA Shooting Brake a oblíbené, nedávno nově uvedené SUV s tradičním názvem GLA. Všechny tyto vozy nabízejí novou generaci plug-in hybridního pohonu, který již dává smysl nejen ekologickým nadšencům, ale i pragmaticky uvažujícím uživatelům: systémový výkon benzinového motoru a elektromotoru činí 160 kW, což stačí na vynikající dynamiku (0–100 km/h pod 7 s), normovaná spotřeba je přitom hluboko pod 2 l a kolem 15 kWh na 100 km. Zásadní předností efektivních vozů je ale jízdní dosah: podle přísnější normy WLTP mezi 60 a 70 km.

Jaké jsou vaše osobní zkušenosti s elektrickým pohonem?

Už před půl rokem, když jsme na frankfurtském autosalonu představili naše plug-in hybridní kompaktní vozy třídy A a B, jsem si jeden vůz půjčila, abych si na vlastní kůži vyzkoušela, co to obnáší. A bez přehánění jsem byla nadšená. Elektřina vydrží na cestu do zaměstnání a mnohým i zpátky domů, dobíjení je naprosto jednoduché a během celého pracovního týdne se vůbec nemusí spalovací motor spustit. Přitom jako uživatel víte, že jej máte spolu s nádrží na palivo v záloze pro případ nečekané delší cesty.

Co je tedy kromě výrazně vyšší ceny hlavní překážkou prodeje?

Řeknu to takto: myslím, že nejlepší způsob, jak zákazníkům ukázat všechny výhody, je umožnit jim svézt se. Jsem přesvědčena, že většina uživatelů, kteří dojíždějí do zaměstnání ve městě a jeho okolí, budou vlastnostmi moderních elektromobilů a plug-in hybridů překvapeni.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 60 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • Pravidelné speciály v digitální podobě
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Nevybrali jste si? Přejděte na všechny nabídky předplatného HN.

Nákup jednoho článku

Vyberte si způsob platby

Platba kartou
 Rychlá online platba

Zpracování osobních údajů a obchodní sdělení

Pokračováním v nákupu beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

KOUPIT ČLÁNEK
Čekejte Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Pozor Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.

Zadejte e-mailovou adresu

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.

Zdá se, že už se známe

Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.

Jste přihlášen jako

Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.