Provozní zisk automobilky Škoda Auto za devět měsíců letošního roku stoupl o 8,5 procenta na 1,2 miliardy eur (30,7 miliardy korun). Tržby se zvýšily o 17,6 procenta na 14,8 miliardy eur. Uvedla to ve středu mateřská společnost Volkswagen v tiskové zprávě o hospodářských výsledcích koncernu.

Škoda Auto podle Volkswagenu zvýšila tržby zejména díky tomu, že v rámci koncernu převzala regionální odpovědnost za Indii. Negativní dopad na výsledky měly vyšší náklady, vývoj směnných kurzů a vyšší vstupní výdaje na nové produkty, tyto vlivy však vykompenzovaly vyšší příjmy, lepší ceny a optimalizace nabídky.

Automobilka již dříve oznámila, že dodala svým zákazníkům za první tři čtvrtletí letošního roku 913 700 vozů, což bylo o 2,7 procenta méně než ve stejném období loni. Důvodem zůstává klesající celkový trh s osobními vozy v Číně. Na ostatních světových trzích mimo Čínu Škoda za prvních devět měsíců roku meziročně posílila o 4,4 procenta.

Škoda Auto provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. Zaměstnává přes 35 000 lidí a je aktivní na více než 100 trzích.

Vzrostl i zisk mateřského Volswagenu

Německému automobilovému koncernu Volkswagen stoupl za devět měsíců letošního roku provozní zisk bez mimořádných položek o 11,2 procenta na 14,8 miliardy eur (377,8 miliardy korun). K růstu přispěly hlavně modely sportovně-užitkových vozů a značky Škoda a Porsche. Automobilka však současně v dnešním prohlášení zhoršila výhled dodávek vozů za celý rok a varovala před zpomalující poptávkou.

Tržby stouply o 6,9 procenta na 186,6 miliardy eur. Provozní zisk po započtení mimořádných položek vzrostl o 24,5 procenta na 13,5 miliardy eur. Firma zúčtovala mimořádné náklady spojené s hrozbou právních sporů kvůli skandálu s naftovými vozy za 1,3 miliardy eur, což bylo méně než loni.

"Skupina Volkswagen dosahuje v náročném tržním prostředí dobrého výkonu. Výkonnost za prvních devět měsíců finančního roku nám dává optimismus, že dosáhneme celoročního cíle za 2019," řekl člen představenstva koncernu zodpovědný za finance a IT Frank Witter.

Navzdory zlepšení podílu na trhu však Volkswagen očekává, že trh bude v mnoha regionech klesat rychleji, než se doposud čekalo. Vzhledem k této skutečnosti mají být dodávky vozů zákazníkům za celý rok zhruba na stejné úrovni, jako v předchozím roce. Doposud Volkswagen předpokládal mírné zvýšení. Skupina však potvrdila odhad tržeb a zisku.

Koncern Volkswagen vlastní 12 značek. Patří mezi ně značky osobních automobilů VW, Audi, Seat, Škoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini a Porsche, nákladní vozy MAN a Scania a rovněž užitkové Volkswageny a motocykly Ducati.

 

Související