Ve druhé polovině padesátých let zuřila suezská krize a motoristická Británie vzpomínala na válečné útrapy. Drahý benzin měli řidiči na příděl, prodeje velkých aut padaly a naopak rostla poptávka po německých lidových vozítkách, jako bylo BMW Isetta. Šéf britského automobilového koncernu BMC Leonard Lord ale chtěl Britům dopřát "pořádné malé auto". Jeho designem byl pověřen inženýr řeckého původu Alec Issigonis a z jeho původního náčrtku na kus ubrousku se stalo v roce 1959 reálné auto a skutečná legenda.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.