Ve Velké Británii se za rok 2018 prodalo 15 500 bateriových elektromobilů, čímž se země stala pětkou po Norsku, Německu, Francii a Nizozemsku. Vodíkových osobních vozů zde jezdí celkově 120, což vypadá skoro zanedbatelně. Přesto jde o druhou největší flotilu v Evropě, po Německu s počtem 386 vozidel. To rozhodně nepůsobí jako báječný rozjezd slibné technologie. Optimismus přesto projevují nejen britští zastánci vodíku, ale i vláda. Do roku 2021 si dala za úkol rozhýbat trh a investuje 1,6 miliardy korun. V čem je exotický pohon tak přitažlivý, v rozhovoru pro HN popsal manažer britské pobočky Arvalu Paul Marchment. Arval se zabývá dlouhodobým pronájmem a správou vozů pro střední a velké firmy.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.