Mezinárodní autosalon ve Frankfurtu, který ve čtvrtek zahájil už svůj 68. ročník, je druhou nejvýznamnější akcí svého druhu v Evropě. Přesto nad ním letos leží stín malého zájmu ze strany automobilek. Ve stáncích je na osm stovek vystavovatelů, což je na první pohled velké číslo, ve srovnání s předchozí výstavou před dvěma lety (Frankfurt se každoročně střídá s autosalonem v Paříži), to ale znamená pokles o pětinu. Absenci velkých výrobců dokazuje i fakt, že z pěti či šesti dříve běžně zaplněných hal dnes nová auta stojí pořádně jen ve třech. Ve čtvrté se už míchají s dodavateli dílů.

A důvody? Ty jsou u všech výrobců aut podobné. Buď jim chybí novinka, kterou by vyčnívali z davu, případně ji chtějí oficiálně představit někde jinde a části firem vadí i vysoká cena, kterou organizátoři požadují za stavbu stánku. Výsledkem toho všeho je, že z autosalonu ve Frankfurtu se stala spíše lokální výstava, kterou ovládly německé automobilky. Všímá si toho i šéf českého Seatu Aleš Novák. "Obávám se, že ten trend se bude prohlubovat," doplňuje skepticky.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.