Evropský autoprůmysl nezažívá dobré časy. Automobilky finančně vysávají náklady spojené s přechodem k elektromobilitě, který si vyžadují evropské emisní limity, nedaří se čínskému trhu, který svou nedávnou nenasytností dokázal v minulosti zachránit nejednu značku v nesnázích, a je tu i doutnající obchodní válka s USA. A do toho se s nástupem Borise Johnsona do úřadu premiéra Velké Británie opět do popředí dostalo téma brexitu bez dohody. Ten nepotěší žádného z výrobců prodávajících auta v Británii, nejvíce biti by ale měli být ti působící přímo na území Spojeného království.

Nový britský premiér chce EU opustit do 31. října, ať to bude znamenat s dohodou, nebo bez ní. "Divoký brexit je pro náš autoprůmysl existenční hrozbou," napsal minulý týden v otevřeném dopise Borisi Johnsonovi šéf tamního svazu výrobců automobilů SMMT Mike Hawes. Autoprůmysl je podle něj hluboce integrován do Evropské unie a je závislý na dodávkách dílů z pevninské Evropy. Komplikace na hranicích nebo cla by vedly k zásadnímu narušení dodavatelských řetězců a dost možná i dalšímu odlivu automobilek z Británie. 

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.