Elektromobily a vodíkové vozy řada lidí považuje za emisně čisté. Při jízdě neprodukují žádné emise škodlivin ani skleníkových plynů. Z vodíkového vozu na pohled jen odkapává voda, která vzniká chemickou reakcí v palivových článcích. Zcela ekologický však není ani jeden z vozů.

Předně jsou energeticky náročné na výrobu – to kvůli bateriím nebo právě palivovým článkům. A v druhé řadě: i když energie k jejich pohybu nevzniká spalováním benzinu nebo nafty, stejně se musí nějakým způsobem vyrobit – ať už je řeč o výrobě elektřiny (z uhlí, plynu, jádra nebo obnovitelných zdrojů), nebo o produkci vodíku (může vznikat jak špinavou cestou ze zemního plynu, tak čistě elektrolýzou vody s využitím energie z obnovitelných zdrojů).

Fraunhoferův institut pro solární energii, součást Fraunhoferovy společnosti, největší evropské sítě vědeckých institutů zaměřených na aplikovaný výzkum, srovnal uhlíkovou stopu bateriových elektromobilů, vodíkových aut a dieselů. 

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.