Největší zájem je podle informací z půjčoven o obytné vozy, kterým se říká "alkovna". Mají postel ve speciálním výklenku nad kabinou auta a vyspí se v nich až šest lidí. Oblíbené jsou také menší integrované a polointegrované obytné vozy pro čtyřčlenné rodiny. Polointegrovaný vůz má předek auta stejný jako původní modelová dodávka, v kabině je otočné sedadlo řidiče a spolujezdce. Výhodou je nižší výška než u alkovny, vnitřní prostor je však omezenější. Integrovaný vůz je na pořízení nejdražší, protože je už od základu navržený jako obytný. Ceny obytných vozů jsou individuální, většinou se vyrábí podle přání zákazníka. Alkovna začíná na 1,5 milionu, polointegrovaný obytný vůz zhruba na dvou a integrovaný stojí od 3,5 milionu.

Zájem roste o osobní dodávky s vestavbou. Větší typ, postavený například na Fiatu Ducato, může mít i sprchový kout a WC, které se do menší dodávky typu Volkswagenu California nevejdou. Obytné verze dodávek jsou velmi populární i navzdory omezenému prostoru − cestuje se s nimi podobně jako s osobním vozem, neplatí pro ně zákazy vjezdu do center měst jako pro větší obytná auta, mají nižší spotřebu a jsou i méně nápadné. Hodí se pro pár nebo rodinu s jedním dítětem.

Volkswagen California vychází z modelu Transporter a je mezi menšími obytnými vozy nejpopulárnější. Jeho cena začíná téměř na 1,2 milionu korun. "Zatímco v Česku jsme v roce 2013 prodali šest nových modelů California, vloni to bylo 36," říká Jakub Šebesta, šéf oficiálního zastoupení divize Volkswagen Užitkové vozy v ČR. Letos zahájili prodej obytné verze větší dodávky Crafter, základní cena modelu Grand California se sprchou a WC je zhruba 1,4 milionu. Trendu na trhu si začínají všímat i výrobci velkých rodinných aut, kteří dříve obytné verze nenabízeli. Patří k nim například Peugeot, jehož modely jsou levnější než obytné Volkswageny, s cenami od milionu korun.

Ještě levnější jsou přívěsy, s cenami zhruba od půl milionu korun, jež rostou v závislosti na velikosti a výbavě. Využívají je rádi lidé, kteří přívěs na místě dovolené zaparkují a pak osobním autem vyráží na výlety. Hůř se s nimi manévruje, své fanoušky ale mají. Na evropském trhu však jejich prodeje v posledních letech klesají.