Vypadá to jako rychlé poučení z krizového vývoje. V polovině dubna Audi podle belgického deníku Brussels Times snížila plánovaný výrobní cíl pro elektromobil e-tron. V Bruselu se má letos vyrobit téměř 46 tisíc e-tronů, to je ale o deset tisíc méně, než se plánovalo. Jedním z důvodů je nedostatek baterií. Audi je dodává korejský koncern LG Chem, který si díky svému dominantnímu postavení může vybírat dodavatele a diktovat cenu článků. Německá prémiová značka z důvodu nedostatku baterií prý odsunula uvedení druhého elektrického modelu e-tron Sportback na rok 2020 a u standardního modelu se prodlužuje dodací lhůta na šest až sedm měsíců. To vše navzdory tomu, že Němci plánovali výrobu zintenzivnit.

Nyní proto musí pro udržení plánované produkce hledat jiného dodavatele baterií. Podle informací německého oborového webu Automobilwoche se Audi domluvila se Samsungem a od poloviny letošního roku bude do e-tronu montovat i baterie druhé korejské společnosti.

Technické řešení vozu to naštěstí umožňuje.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.