Na Slovensku dokončují ve spolupráci s autorem původního návrhu funkční prototyp vozu Tatra 603X Coupé, který na první otočení klíčkem čeká již více než půlstoletí. "Bude to velká událost a svátek pro slovenský design," řekl listu Pravda Maroš Schmidt, vedoucí Slovenského muzea designu v Bratislavě, kde "první slovenské kupé s osmiválcem" vzniká.

Autor původního návrhu ze 60. let minulého století Ján Cina v roce 1970 emigroval do Kanady. Zprvu prý váhal, zda se do projektu zapojit. Po emigraci byl totiž z autorství a historie tohoto modelu, ať limuzíny, či kupé, vymazán. Nakonec ale změnil názor pod dojmem nadšení lidí snažících se dostavět vůz, který vyvíjeli ve slovenské pobočce Tatry v letech 1963 až 1967 jako nástupce limuzíny Tatra 603.

Tehdy v Bratislavě působil i brněnský designér Otakar Diblík, podepsaný pod autobusy Škoda 706 RTO, traktorem Zetor Crystal či letounem L-200 Morava. Diblíkovu verzi odmítli v Kopřivnici s tím, že Tatra prostě nemůže být hranatá.

Neuspěl ale ani Cinův model. Projekt zastavila Praha s oficiálním odůvodněním, že navrhovaný vůz nebyl dost reprezentativní, na adresu Slováků údajně v té době zazněla různá nemilá slova.

Bratislavská "šestsettrojka" ve své době dostala červenou a jediný prototyp limuzíny skončil v muzeu. V Kopřivnici se nakonec jako nástupce vyráběla Tatra 613 z italského studia Vignale.