Manažeři firem v automobilovém průmyslu připouštějí, že místo nich budou o technologických změnách rozhodovat úředníci a politici. Vyplývá to z průzkumu KPMG Global Automotive Executive Survey, kterého se zúčastnilo přes tisíc manažerů. 

Život to může zkomplikovat především evropským automobilkám. "Politiku EU v oblasti automobilového sektoru považuje za jasnou pouze polovina šéfů výrobců aut ze západní Evropy," vysvětluje partner KPMG odpovědný za automobilový sektor Jan Linhart. V Číně a Spojených státech jsou podmínky příznivější, přes 80 procent tamějších manažerů automobilek tvrdí, že je politika státu v oblasti automobilového průmyslu přehledná.

Dvě třetiny manažerů předpovídají západoevropským automobilkám krušné časy. V roce 2030 se v nich podle průzkumu vyrobí maximálně pět procent celosvětové produkce automobilů. Dnes je to přitom 15 procent.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

  • Dále se dočtete:
  • Jakým směrem se musí vydat automobilky v Evropě?
  • Jaký typ ekologického pohonu bude v budoucnu převažovat?
  • A jak se bude vyvíjet automobilový trh v USA a v Číně?

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.