V loňském roce tvořily elektromobily podle dat Edmunds.com pouze 1,2 procenta z celkového prodeje automobilů v Americe. Přesto se tam nejprodávanějším luxusním vozem stal elektromobil Tesla Model 3, který byl znovu zlevněn na nynějších 42 900 dolarů (asi 975 846 korun). Celkem se v roce 2018 prodalo 146 tisíc kusů, což je vzhledem k překážkám, které Tesla jako relativně nový autovýrobce má, pozoruhodné, napsal web CNN Business.

Výjimečný úspěch v prodeji má Tesla Model 3 i díky vysoce fragmentovanému trhu luxusních vozidel. Výrobci jako Mercedes-Benz nebo BMW totiž nabízí velké množství modelů, mezi kterými nejsou velké rozdíly, a to ani cenové. Například BMW řady 3 a řady 4 jsou podle webu CNN Business téměř stejná vozidla, liší se například jen tím, v jakých variantách jsou nabízena.

Elektromobilu Tesla Model 3 pomohl podle jednoho z vrcholných představitelů společnosti J.D Power and Associates také fakt, že v podstatě nemá přímou konkurenci. Podle Douga Bettse se Tesla etablovala jako luxusní značka, a pokud někdo chce celoelektrický luxusní sedan v této cenové relaci, v podstatě nemá na výběr nic jiného než Model 3.

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • Jaké jsou ceny Modelu 3 v Evropě včetně Česka.
  • Jaká byla cenová politika Tesly při uvádění modelu na trh.
  • Má se bát budoucí konkurence?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se