Čínští výrobci již řadu let usilují o vstup na americký a evropský automobilový trh, kvůli velké konkurenci a kvalitě místních výrobců se jim to však příliš nedaří. Nyní chce na Západ prorazit s malými a levnými elektromobily automobilka Kaiyun Motors. Vlajkovým modelem firmy je drobný nákladní elektromobil Pickman. Dokáže jet maximálně 45 kilometrů v hodině a jeho pořizovací cena se pohybuje kolem devíti tisíc dolarů (zhruba 200 tisíc korun). 

Společnost se svým malým nákladním elektromobilem cílí na zákazníky, kteří potřebují převážet náklad, ale zároveň nechtějí utrácet za klasický pick-up. Ředitel automobilky Wang Čchao pro agenturu Bloomberg uvedl, že vůz je vhodný například pro farmáře nebo zaměstnance továren, kteří na svých pracovištích musí přesouvat materiál. 

Elektromobil Pickman na jedno nabití ujede 120 kilometrů a jeho baterie se dobije přibližně za deset hodin. Základní čínská verze stojí 2500 dolarů (56 tisíc korun), cena americké verze začíná na 8950 dolarech. Vůz se začne prodávat v březnu, a to ve Spojených státech, Německu a Itálii. 

Výrobci uvádějí, že se do malého vozu vejde tříčlenná rodina a že zvládne uvézt zátěž až do 450 kilogramů. Pickman se představí v šesti barevných provedeních. 

Pro porovnání, benzinový pick-up Ford F-150 vyjde na 28 tisíc dolarů (630 tisíc korun), dokáže jet až 160 km/h a uveze tunu nákladu. Průměrnou spotřebu má přitom 10 l/100 km.

V Číně se v současnosti prodává více elektromobilů než v celém zbytku světa dohromady. Podle informací serveru Quartz právě "miniauta" v posledních letech získávají na popularitě. Cena těchto drobných elektrických vozítek začíná už na tisíci dolarech (22,5 tisíce korun). Nízká cena je však vykoupena malou rychlostí (maximálně 60 km/h), takřka nulovou ochranou před nárazem a pohonem na laciné olověné baterie. Přesto jsou tato vozítka v zemi velmi oblíbená.