Zatčení Carlose Ghosna, předsedy správní rady koncernu Renault-Nissan-Mitsubishi, bylo spouštěcím momentem k jednání o řadě změn v této automobilové alianci. Vysoký francouzský manažer s libanonskými kořeny narozený v Brazílii stylem jednání a řízení firmy Japoncům vadil. Tamní policie jej více než týden drží ve vazbě, izolovaného od světa, pro podezření z daňových úniků a finančních machinací a Japonci požadují na francouzských partnerech řadu změn v konsorciu, zejména větší podíl na rozhodování.

Situací se po Ghosnově pádu zabývá nejenom vedení Renaultu a Nissanu, nýbrž i vlády obou zemí. Do Paříže koncem minulého týdne přicestoval japonský ministr hospodářství, obchodu a průmyslu Hiroshige Seko. Jednal s francouzským ministrem hospodářství a financí Brunem Le Mairem.

"Shodli jsme se na tom, že alianci musíme stabilizovat a dále rozvíjet," prohlásil Le Maire. O "nejlepší cestě" vyhovující jak Renaultu, kde francouzská vláda drží 15 procent akcií tak japonským partnerům, se bude ještě jednat.

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • V placené části se dočtete:
  • Jak nevyrovnaně se Francouzi a Japonci dělí o vládu nad Renaultem a Nissanem.
  • Kdo a jak odhalil Ghosnovy čachry a v čem spočívaly.
  • Jak Japonsko nahlíželo na cizího manažera a jaké dostal přezdívky.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se