Za tři čtvrtletí letošního roku bylo v Česku prodáno 207 784 nových osobních aut, což je meziročně o 1,1 procenta více. Po přechodu na novou emisní normu, která platí od září, se však registrace nových aut výrazně snížily, konkrétně o 28,1 procenta méně proti září 2017. Na středeční tiskové konferenci to uvedl Svaz dovozců automobilů. Propad prodejů bude podle dovozců pokračovat.

Nejvíce se prodávaly vozy značky Škoda, kterých bylo registrováno 65 289 kusů, což je 31,4procentní podíl na trhu. Následovaly značky Volkswagen s 20 310 vozidly a Hyundai s 16 135 registrovanými auty. Nejprodávanějším modelem byla Škoda Octavia, kterých se registrovalo celkem 20 330 kusů.

Velký zájem byl také o další modely Škoda, konkrétně Škoda Fabia (16 156 aut) a Škoda Rapid (11 290 kusů). Následovaly modely Hyundai i30 a Škoda Superb.

Z hlediska paliva se během devíti měsíců potvrdil soustavný pokles naftových motorů, které tvořily podíl 30,19 procenta. Nejžádanější byly auta s benzínovými motory, které měly podíl 66,9 procenta. Většinu nových aut si pořídily firmy, 72 procent, zbylé prodeje připadly na jednotlivce.

V kategorii lehkých užitkových vozů vzrostly prodeje o 3,4 procenta na 14 599 vozů. Vede značka Fiat následovaná Peugeotem a Renaultem. Registrace nákladních vozidel se zvýšila na 7129 kusů, což bylo meziročně o 0,96 procenta více. První byla značka Mercedes, následovaly DAF a MAN.

Registrace nových autobusů vzrostly o 64,15 procenta na 783 vozů. Nejžádanější byla značka Iveco Bus, kterých bylo zaregistrováno 233, dále se umístily značky SOR a Mercedes-Benz.

V kategorií motocyklů vzrostly registrace o téměř šest procent na 14 850 kusů. Nejoblíbenější byly motocykly značky Honda s 2894 stroji, následovaly značky Yamaha a CF Motors. Na rozdíl od ostatních kategorií se prodeje motorek zvýšily i v září, a to na 1194 kusů, což bylo meziročně o 27,7 procenta více.

Od září platí nová metodika měření emisí a spotřeby automobilů WLTP (Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure), která se týká všech nově registrovaných vozidel od 1. září 2018. Nové vozy musí emise i spotřebu splňovat nejen v laboratorních podmínkách, ale i důkladněji v běžném provozu.