Česko by mělo zvážit větší podporu elektromobility, pokud nechce zůstat pozadu za zbytkem Evropy. Prodeje vozů s alternativním pohonem sice v posledních třech letech rostou, na tuzemských silnicích jsou však tato auta stále spíše raritou. "Podpora elektromobility v Česku je zatím ve srovnání s nejprogresivnějšími trhy Evropské unie na velmi nízké úrovni a zaměřuje se primárně na veřejné instituce a firmy," popisuje současný stav vedoucí oddělení pro automobilový sektor v poradenské firmě EY Petr Knap.
V zemích, kde není prodej elektromobilů významně podpořen ze strany státu, se podle něj aut s čistým pohonem prodává jen velmi málo. Příkladem je právě i Česko, kde na konci loňského roku jezdilo zhruba jen dva tisíce elektromobilů, a to včetně takzvaných plug-in hybridů. To je zanedbatelné číslo v porovnání s celkovým množstvím aut, kterých je v Česku více než 5 milionů. "Pokud chceme sledovat trendy čistšího ovzduší ve městech a podpořit dosahování cílů průměrných emisí u našeho největšího výrobce, tak je rozšíření pobídek legitimním tématem k diskusi," dodává Knap.
Co se dočtete dál
- Dále se dočtete:
- Proč stát nehodlá z prodeje emisních povolenek přispívat na elektromobily.
- Co chce Česko naopak pro rozvoj elektromobility udělat.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Nově všechny články v audioverzi