Škoda představuje nástupce vozu Rapid, který zřejmě dostane jméno Felicia, s příslibem nového designu a celkového odlehčení modelu, aby sloužil jako plnohodnotný konkurent úspěšného Volkswagenu Golf.

Oficiálně bude studie Vision RS k vidění až na říjnovém autosalonu v Paříži, jako chuťovku však Škoda minulý týden dodala k nahlédnutí skice zevnějšku nového vozu, ve čtvrtek pak i interiéru. Ten má vysoce funkční a praktické vlastnosti a je modernější než ten, jaký má současný model řady Octavia.

1 VISION RS Interior

Zdroj: Škoda Auto

Jedním z hlavních rozdílů, které mají nyní definovat nástup budoucích vozů firmy a zároveň poukázat na její starost o bezpečnost, je palubní deska. Na její vrchní straně je volně stojící displej infotainmentu, tato pozice nenutí řidiče při práci s navigací vzhlížet od vozovky a vystavovat se riziku dopravní nehody. Palubní deska je celkově odlehčená a výdechy klimatizace jsou pod displejem, přestože u všech dřívějších vozů Rapid a Octavia byly právě nad ním.

Tato mladoboleslavská firma však není první automobilkou, která přichází s takto umístěným displejem infotainmentu, připojuje se tím například k BMW, Mazdě nebo Audi.

Neustále platí, že je Škoda Auto primárně českou značkou, tudíž ani v novém modelu nesmí chybět materiály, jejichž původ je český, vůz tak zdobí ručně broušený křišťál firmy Lasvit. Ten však není jediným výjimečným doplňkem, sedadla jsou potažena karbonovým kompozitem z recyklovaného polyesteru.

Další detaily, kterými je auto obohaceno, plní spíše příjemně praktickou funkci, jedná se mimo jiné o gumová poutka na drobnosti. Ta firma označuje za "simply clever" řešení, odkazuje tak na svůj vlastní slogan.

Veškerý design je v ryze sportovním duchu, ze skice působí až futuristicky. Rozhodně však nepůjde o drahý sporťák, nýbrž o auto nižší střední třídy.