Originalita a jedinečnost automobilové Škody po dubnu 1991, kdy se stala součástí koncernu Volkswagen, byly nejisté. Ve hře bylo několik scénářů, co se s chloubou českého automobilového průmyslu stane. Nakonec se z výrobce s okřídleným šípem ve znaku stala světově úspěšná automobilka. Výrazně se na tom podílel slovenský designér Jozef Kabaň, který vtiskl vozům z Mladé Boleslavi nezapomenutelnou tvář. Spolu se svým nástupcem ve Škodovce Oliverem Stefanim představili na ženevském autosalonu Hospodářským novinám své další vize.

Od Bugatti přes škodovku k BMW

Loni v lednu stihl ještě Jozef Kabaň odprezentovat jím provedenou modernizaci Škody Octavie, začátkem února však automobilový svět obletěla zpráva o jeho odchodu. Slovenský designér se rozhodl zamířit k BMW, kde začal působit v říjnu, a mnozí mluvili o události roku v celém automobilovém průmyslu.

V článku se dále dozvíte

  • Jozefa Kabaně, který loni odešel k BMW, nahradil ve Škodě Auto Oliver Stefani.
  • Německý designér by rád dělal emocionálnější design. Kabaň chce v Mnichově vsadit spíše na evoluci než revoluci.
  • První Stefaniho Škoda přijede za rok, Kabaňovo BMW až za čtyři.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.