Detroit, kde v sobotu začíná mezinárodní autosalon, zvolna ztrácí svoji klíčovou pozici v americkém automobilovém byznysu. Zahraniční konkurenti v USA během letošního ledna až března poprvé v historii předčí trojici General Motors, Ford Motor a Fiat Chrysler Automobiles. Podle serveru Wards­Auto.com vyrobí cizí značky ve svých amerických továrnách 1,4 milionu vozů, asi o sto tisíc více než tamní automobilky.

"Je velmi pravděpodobné, že v následujících letech bude pozice detroitské trojky dále slábnout a vyklidí pole rivalům," komentuje list The Wall Street Journal.

V článku se dále dozvíte

  • Automobilový trh v USA, druhý největší na světě po Číně, láká japonské, německé i jihokorejské výrobce.
  • Jednotlivé státy americké unie, které mají zájem na vytváření pracovních míst, jim poskytují rozsáhlé daňové úlevy.
  • Prodej osobních a lehkých užitkových aut v USA loni klesl o 1,8 procenta na 17,2 milionu. Letos může sestup pokračovat.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.

Peníze podle Leoše Rouska

Máte zájem o informace z ekonomiky v širších souvislostech?

Zadejte svou e-mailovou adresu a každý pátek dopoledne od nás dostanete výběr informací, které se během týdne objevily v médiích. Těšit se můžete na komentář událostí od Leoše Rouska, hlavního analytika Hospodářských novin.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE.
Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru