První generační výměna Bentley Continental GT v roce 2011 měla podobu spíše rozsáhlé modernizace. Až na letošní autosalon ve Frankfurtu přiveze britský výrobce zcela novou podobu luxusního kupé. Ač to na první pohled nemusí vypadat, pod hliníkovou karosérií se ukrývá nejmodernější technika koncernu Volkswagen, která dosluhujícímu modelu chyběla.

Nejdůležitější novinkou je použití modulární platformy MSB, kterou má například také Porsche Panamera. Bentley díky ní narostl rozvor náprav na 2851 mm, délka 4805 mm ale zůstala prakticky stejná. Jak moc je kupé velké zdůrazňuje šířka 2187 mm. Hliníková karosérie také spolu s nápravami ze stejného materiálu pomohla snížit pohotovostní hmotnost na ovšem stále značných 2244 kg.

I přesto je ale nový Continental rychlý. Může za to především dvakrát přeplňovaný šestilitrový dvanáctiválec TSI pod kapotou. Unikátní je v tom, že má válce uspořádané do písmene W, čímž je o téměř čtvrtinu kratší než obdobná jednotka s válci do jednoduchého V. Mezigeneračně také došlo k posunu motoru více vzad, což zlepšilo rozložení hmotnosti a s tím také jízdní vlastnosti. Maximální výkon vozu je 467 kW, točivý moment se vyšplhal na hranici 900 Nm.

Pohon všech kol je nově aktivní, to znamená rozdělování točivého momentu mezi nápravy podle aktuální situace na silnici. Pokud jsou podmínky normální, posílá elektronika co nejvíce výkonu na zadní nápravu. K přenosu síly motoru pomáhá také osmistupňová dvouspojková automatická převodovka. Výsledkem je akcelerace z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy a maximální rychlost 333 km/h. Spotřebu snižuje standardně montovaný systém start-stop nebo vypínání poloviny válců, průměr 12,2 l/100 km je tak o dva litry nižší než u předchůdce.

Evoluční design, ručně dělaný interiér

Platforma MSB umožnila zástavbu elektroinstalace s napětím 48 voltů. Jejím prostřednictvím funguje systém Bentley Dynamic Run, který potlačuje naklánění karosérie a pomáhá ovladatelnosti i komfortu. Dále nechybí volič jízdních režimů, vylepšené tříkomorové vzduchové odpružení, adaptivní tlumiče nebo elektronický posilovač řízení. Kotoučové brzdy mají vpředu zvětšený průměr na 420 mm.

Vnější design vznikal pod vedením Stefana Sielaffa. „Vůz je okamžitě identifikovatelný jako Continental, zároveň však jasně definuje nový designový jazyk Bentley,“ popsal nový Continental Němec, který u britské automobilky působí od července 2015. A opravdu, třetí generace luxusního kupé má sice posunutím přední nápravy o 135 mm vpřed delší rozvor náprav a kapota je umístěná níže. Z profilu je ale možné vůz jasně přiřadit k předchůdcům.

Mnoho detailů je vypůjčeno z konceptu EXP 10 Speed 6. To se projevuje například na tvaru masky chladiče nebo předních i zadních světlometů. Vpředu je použita technologie LED Matrix, vzadu designéři vsadili na trojrozměrnou optiku. Kola mají 21 nebo 22 palců a vybírat k nim bude možné ze sedmnácti různých odstínů karosérie.

Čtyřmístný interiér je unikátní svými materiály, každý Continental GT má například uvnitř deset metrů čtverečných dřeva. Ruční výroba a montáž obložení z tohoto materiálu zabere devět hodin. Na výběr je celkem osm barevných provedení dřevěného obložení, poprvé se objeví také obložení složené ze dvou různých odstínů.

Zajímavým prvkem jsou také analogové hodiny mezi výdechy ventilace. Sedadla jsou nastavitelná ve dvaceti směrech a disponují vyhříváním, ventilací i masážní funkcí. Kožené čalounění nejen sedadel, ale celého interiéru, nabízí Bentley v patnácti odstínech.

Unikátní otočná obrazovka

Multimediální výbava zahrnuje zcela digitální přístrojový panel, na nějž vůz promítá například informace z navigačního systému. Ve vrchní části středové konzole je pak obrazovka multimediálního systému s úhlopříčkou 12,3 palce. Řidič si může obrazovku rozdělit do tří oken, ta je navíc otočná.

To znamená, že když vůz stojí, není obrazovka vidět a místo ní je dřevěná dekorační plocha, tvořící celek se zbytkem palubní desky. Po nastartování se však displej otočí. Existuje ještě třetí strana otočné plochy, na palubní desce se tak po její volbě objeví dřevěná dekorační plocha s analogovým ukazatelem vnější teploty, kompasem a chronometrem. Otočné řešení bude k dispozici za příplatek.

Součástí multimediálního systému je navigace, WiFi hotspot, 4G připojení k internetu nebo rozhraní Apple CarPlay pro připojení chytrého telefonu. Pro milovníky kvalitní hudby Bentley připravilo tři typy audiosystémů – základní s deseti reproduktory, Bang & Olufsen se šestnácti reproduktory nebo Naim s osmnácti reproduktory. Bezpečnostní technologie zahrnují například noční vidění.

Britská média informují, že Bentley Continental GT bude stát v přepočtu 4,45 milionu korun, první kusy se k zákazníkům dostanou na jaře příštího roku. Při příležitosti uvedení vozu nabídnou Britové limitovanou sérii First Edition, chybět nebude ani možnost zvolit prvky z individualizačního programu Mulliner.