Plug-in hybridy jsou ideálním kompromisem mezi čistými elektromobily a běžnými hybridy. Berou si to nejlepší z obou kategorií. Platí to i pro Audi A3 Sportback e-tron, které přednedávnem prošlo spolu s ostatními verzemi modelu A3 facelitem. Jak se v luxusním hatchbacku do zásuvky jezdí, jsme zjišťovali v testu.

Propojit spalovací motor s elektromotorem a sadou baterií, která umožní delší dojezd na elektřinu, je chytré. Běžné hybridy totiž ujedou jen několik málo kilometrů (baterie se poté dobíjí jen rekuperací brzdné energie nebo od motoru), a tak se hodí hlavně do městského provozu. Také spotřeba u nich nebývá vždy oslňující. Plug-in hybridy jsou na tom mnohem lépe, minimálně podle tabulkových údajů. Audi udává, že model A3 Sportback e-tron zkonzumuje v průměru jen 1,6 litru benzinu na 100 km, což odpovídá produkci 36 gramů CO2 na ujetý kilometr. Realita ale může být jiná.

...

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé. Děkujeme za vaši přízeň.
Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá. Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.
Předplatit od 199 Kč / měsíc
Máte již předplatné?