Auta, která nás dovezou z bodu A do bodu B, aniž bychom se dotkli volantu, by se měla podle nejnovějších prognóz automobilek poprvé objevit na silnicích po roce 2020. Podle Deutsche Bank ale ještě v roce 2040 nebude tato technologie ani na německých silnicích převládat. Přesto je potřeba se na ni připravit a to i po stránce zákonů a předpisů, v čemž jsou Němci mistři.

Není tedy divu, že na popud německé vlády vznikla komise, která byla podle ministra dopravy Alexandra Dobrindta světovým průkopníkem v přípravě legislativy pro autonomní řízení. Čtrnáctičlenný orgán zahrnoval odborníky s různými typy povolání, která mají k tématu co říci. Šlo o inženýry, právníky, obhájce práv spotřebitelů, teology a filozofy. Členové komise strávili diskuzemi deset měsíců, během nichž také zkoušeli vozy s autonomním řízením. Výsledkem snažení bylo sepsání dvaceti etických směrnic, jimiž by se měla v budoucnu řídit autonomní auta a jejich výrobci.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.