Čistý zisk největší jihokorejské automobilky Hyundai Motor v prvním čtvrtletí klesl o 21 procent na 1,33 bilionu wonů (29 miliard korun), a společnost tak zaznamenala 13. čtvrtletí poklesu zisku za sebou. Firma dnes sdělila, že její výkonnost srazil propad prodeje na čínském trhu, který odráží politické napětí mezi oběma zeměmi. Ve výsledcích se rovněž odrazily náklady nedávného svolávání vozů do servisů v USA.

Analytici oslovení agenturou Reuters čekali v průměru výsledek 1,25 bilionu wonů. Celkové tržby se přitom meziročně zvýšily o pět procent na 23,47 bilionu wonů. Akcie Hyundai po zprávě vzrostly až o čtyři procenta, protože výsledky byly mírně lepší, než se čekalo.

Hyundai i Kia od března zažívají kvůli politickému napětí mezi Soulem a Pekingem prudký pokles prodeje na čínském trhu, který je největší na světě a na zahraničním prodeji obou automobilek se podílí více než čtvrtinou. Obě firmy tam prodaly v březnu o 52 procent méně vozů než před rokem. Hyundai ve středu uvedlo, že její prodej v Číně za první čtvrtletí klesl o 14 procent.

Hyundai a Kia počátkem dubna oznámily, že stahují do servisů v Jižní Koreji a zejména ve Spojených státech kvůli závadě motoru téměř 1,5 milionu automobilů. Stahování odůvodnily výrobním problémem, jehož důsledkem může být zhasnutí motoru. Hyundai uvedlo, že z provozního zisku za první čtvrtletí si na náklady akce vyčlenilo 200 miliard wonů.

Hyundai očekává do budoucna "postupné oživování zisků". Zákazníky chce přitáhnout zejména novým modelem vozu typu SUV a novými modely značky Genesis.