Ještě před několika lety byly velké autosalony nejvýznamnějším místem pro prezentaci nových automobilů. V posledních měsících od nich ale výrobci začínají pomalu ustupovat. Nejprve vybrané značky zrušily svou účast na loňském pařížském autosalonu, letos na podzim potká stejný osud i výstavu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. Důvodem jsou jiné cesty propagace i vysoké náklady na účast.

Svou účast na frankfurtském autosalonu oficiálně odřekla celá polovina skupiny PSA. Stánek tak v Německu nepostaví Peugeot a DS, naproti tomu Citroën a Opel chybět nebudou. Mluvčí Peugeotu Radka Matthey uvedla, že automobilka nebude mít v době konání výstavy k představení žádnou významnější novinku, proto se rozhodla investovat do jiných forem propagace svých výrobků. Odmítá však, že by byl frankfurtský autosalon pro Peugeot méně významný než výstavy v jiných koutech světa. Jak to bude s prezentací značky v příštím roce, zatím není jasné.

Vystavovat ve Frankfurtu nebudou ani další značky. Oficiálně to zatím potvrdil Nissan spolu se svou luxusní odnoží Infiniti. "Rozhodnutí o neúčasti značky Nissan na IAA ve Frankfurtu bylo přijato na základě analýzy eventové strategie značky," řekl mluvčí Nissanu Petr Kolář. Ona strategie spočívá mimo jiné v tom, že se Japonci letos zúčastnili v Evropě jen ženevského autosalonu. "Nicméně Nissan se i v budoucnu plánuje účastnit významných evropských automobilových výstav," doplnil Kolář.

Automotive News Europe dále téměř s jistotou píše také o neúčasti koncernu Fiat Chrysler a Mitsubishi. Do italsko-americké skupiny patří mimo jiné Alfa Romeo, Abarth, Fiat nebo Jeep. Luxusních značek Ferrari a Maserati by se však neúčast mateřského koncernu dotknout neměla.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.