Škoda Rapid je na trhu od roku 2012, teď se dočkala změn. Facelift přinesl úpravu designu - například nově tvarovaný nárazník, zatmavená krycí skla brzdových světel nebo prodloužené zadní sklo. K vozu si bude možné objednat nové bi-xenonové světlomety, které doplní diody pro denní svícení. Celkový vzhled auta pak ještě vyšperkuje šest nových designů kol. Uvnitř zase přibyly dekory.

Rapid dostal v rámci modernizace benzinový motor 1.0 TSI, který je dostupný ve dvou výkonnostních variantách. Nabídne sílu 70 nebo 80 kW. Se slabším z nich Rapid zrychlí z nuly na 100 km/h za 11 sekund a spotřebuje 4,4 litru benzinu na 100 km, se silnějším pak za 9,8 sekundy se spotřebou 4,5 litru. Hodnoty jsou stejné pro liftback i hatchback.  V hierarchii značky pak nový Rapid zapadá mezi Fabii a Octavii.

V nabídce jsou dál už známé pohonné jednotky, tedy 1,4 TSI o výkonu 92 kW a dieselové 1.4 TDI (66 kW) a 1.6 TDI (85 kW). Prostřední z nich je nejúspornější volbou se spotřebou 3,9 litru nafty na 100 km.

Na palubě se objeví celá řada technologických novinek. Světlomety poprvé dostanou funkci automatického přepínání. V případě, že si vůz pořídíte s příplatkovým zábavním systémem Amundsen, můžete si užít připojení na internet pomocí wi-fi. Spolu s ním je možné objednat také službu Care Connect, přes kterou lze spustit například tísňové volání v případě nehody.

K dispozici budou i další asistenční systémy jako rozpoznávání únavy nebo Front Assist, který využije radar v předním nárazníku k rozpoznání nebezpečí střetu s jiným vozem. Do vozu lze nastupovat a startovat ho s klíčkem v kapse. O bezpečnost se postará šestice airbagů.

Samozřejmostí se už staly prvky "simply clever" - Rapid dostane nově dvě USB zásuvky pro nabíjení elektroniky v zadní části kabiny, oboustrannou podložku do kufru nebo obligátní škrabku. Auto se předvede na březnovém autosalonu v Ženevě. Škoda také ve středu oficiálně spustila prodej svého velkého SUV Kodiaq.