Prodej aut v Evropské unii po říjnovém mírném poklesu v listopadu opět oživil a zvýšil se o 5,8 procenta na téměř 1,15 milionu vozů. K růstu přispěly všechny velké automobilové trhy. Z předních automobilek se dařilo hlavně francouzskému Renaultu. Vyplývá to z údajů, které ve čtvrtek zveřejnilo Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA). Od počátku roku se počet registrací nových vozů zvýšil o 7,1 procenta na 13,5 milionu.

Prodej aut ve Španělsku se v listopadu zvýšil meziročně o 13,5 procenta. Ve Francii stoupl o 8,5 procenta a v Itálii o 8,2 procenta. V Británii byl prodej vyšší o 2,9 procenta a v Německu, které je největším evropských automobilovým trhem, se zvýšil o 1,5 procenta. Ve všech těchto zemích vzrostl prodej i za 11 měsíců, nejvíce pak v Itálii a Španělsku, kde je růst dvouciferný.

Prodej Renaultu, který je druhou největší automobilkou v Evropě podle počtu prodaných vozů, se v listopadu zvýšil o 16,8 procenta a od počátku roku o 12 procent. Renaultu pomáhají nové modely jako SUV Kadjar. Vysoký růst prodeje zaznamenaly v listopadu také Daimler, BMW a Fiat Chrysler.

Prodej Volkswagenu, který je největší evropskou automobilkou, stoupl o 6,5 procenta a od počátku roku o 3,1 procenta. Z toho prodej české Škody Auto se zvýšil o 7,9 procenta a za 11 měsíců o 6,9 procenta. Skupina Volkswagen má na trhu EU téměř čtvrtinový podíl.

Prodej francouzské PSA, výrobce vozů Peugeot a Citroën, se naopak v listopadu snížil o 4,2 procenta. Pokles zaznamenal také Opel.