Velký pražský prodejce škodovek Auto Jarov dostal na příští rok kvótu 160 vozů Kodiaq a čtvrtinu z ní má už nyní vyprodanou. Auto se přitom na prodejně objeví stejně jako u ostatních dealerů až 22. února.

"Čekací doba se v současné době pohybuje kolem dvaadvaceti týdnů, u některých variant až půl roku," uvedl vedoucí prodeje vozů Škoda v Auto Jarov Jiří Pěnkava. Situace se podle něj po příjezdu aut na prodejny ještě zhorší.

Podobně jsou na tom u CB Auto v Českých Budějovicích. "Máme prodanou už třetinu naší kvóty na příští rok," hlásil vedoucí prodeje Tomáš Puffr. Také podle něj se čekací doba na Kodiaq aktuálně pohybuje mezi čtyřmi až pěti měsíci, v některých případech až půl roku a situace se zřejmě bude zhoršovat.

Martin Florek se rozhodl pořídit si novou Škodu Kodiaq v pražském Autokomplexu Menšík. "Upozornili mě na čekací dobu dvacet až dvacet pět týdnů. Také mě nemile překvapilo, že jsem si k vybrané motorizaci 2.0 TDI/110 kWs manuálním řazením a pohonem všech kol nemohl doobjednat třetí řadu sedadel a k dispozici nebyly ani některé typy čalounění a barev karoserie, například červená Corrida nebo zelená Jungle," říká Florek.

Podle tiskového oddělení Škody Auto se dodací lhůty v aktuální fázi náběhu výroby pohybují mezi dvaceti a dvaadvaceti týdny. "Reálně tedy je možné, že obchodníci dle dispozic svých provozoven upozorňují preventivně na možnou čekací dobu až 25 týdnů," uvedl Vojtěch Med z automobilky.

Problém s nemožností objednání třetí řady sedadel pro zmíněnou verzi už byl podle něj vyřešen. "Ze začátku prodeje byla tato kombinace z kapacitních důvodů nedostupná. Od čtvrtka 24. listopadu ale je možné takovou kombinaci prostřednictvím autorizované obchodní sítě Škoda objednávat. On-line konfigurátor je momentálně aktualizován, tuto kombinaci bude nabízet v příštím týdnu," uvedl Med v pátek 25. listopadu. HN zkoušely výše uvedenou konfiguraci v pondělí 28. listopadu odpoledne a stále byla nedostupná.

Škoda přiznává, že některé barvy a prvky aktuálně opravdu objednávat nelze. Je to příklad třeba červené Corridy nebo zelené Jungle.

Podle oslovených prodejců si zatím většina zájemců o novou Škodu Kodiaq objednává v nejvyšší možné specifikaci, tedy 2.0 TDI v silnější variantě s výkonem až 140 kW, automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Třetí řadu sedadel si ale objednává jen malá část zákazníků.

Nová Škoda Kodiaq se vyrábí v továrně v Kvasinách, která se aktuálně potýká s obrovskou poptávkou po svých vozech a nestíhá vyrábět. Z Kvasin vyjíždí například velmi úspěšná Škoda Superb, Škoda Yeti, první SUV značky Seat pojmenované Ateca, a ještě se fabrika připravuje na spuštění výroby nové generace Yetiho, který bude dvojčetem Ateky.