Zisk japonské automobilky Nissan klesl ve druhém finančním čtvrtletí meziročně o 15 procent na 146 miliard jenů (34 miliard korun). Hospodářské výsledky podniku však překonaly očekávání analytiků, protože negativní dopady silného jenu zčásti kompenzoval stoupající prodej v Číně, Mexiku a Spojených státech.

Silná domácí měna podkopává konkurenceschopnost automobilky na mezinárodních trzích a po přepočtu snižuje hodnotu zahraničních příjmů. Firmě však pomáhá rostoucí odbyt na klíčových trzích v Číně a v Severní Americe.

Celkové tržby společnosti ve druhém finančním čtvrtletí, které skončilo v září, klesly o 12 procent. Za celou první polovinu finančního roku Nissan prodal na celém světě 2,6 milionu automobilů.

Nissan se nedávno stal hlavním akcionářem svého skandály pronásledovaného rivala Mitsubishi. Nissan je rovněž aliančním partnerem francouzského Renaultu a výkonný ředitel Nissanu Carlos Ghosn řídí i Renault.