Na český trh přichází od loňského roku nové modely plug-in hybridních automobilů − tedy takových, které kombinují pohon elektrického a spalovacího motoru, přitom ale umožňují dobíjení baterií ze zásuvky. Díky vyšší kapacitě článků dojedou dál, a tak je lze při dostatečném plánování používat i jako čisté elektromobily. Jednou z novinek jsou i sedan a kombi Passat GTE, které míří primárně na firemní klientelu. V praktičtějším provedení Variant by ale vůz mohl oslovit také ekologicky smýšlející rodinu. HN ho podrobily testu.

Protože se nabídka plug-in hybridů rozšiřuje, dostává se i tento druh pohonu do všeobecného povědomí. Přesto stojí fungování celého systému za připomenutí, protože každá automobilka může mít k jeho řešení trochu odlišný přístup. V případě Volkswagenu Passat sáhli wolfsburští technici po přeplňovaném benzinovém čtyřválci 1.2 TSI, který dosahuje výkonu 156 koní. Tomu s pohonem předních kol může pomoci elektromotor s velmi slušnou silou 116 koní. Obě hodnoty se nesčítají, maximální výkon celého soustrojí tak má hodnotu 218 koní. Do práce se ještě zapojuje šestistupňová automatická převodovka DSG.

...

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé. Děkujeme za vaši přízeň.
Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá. Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.
Předplatit od 199 Kč / měsíc
Máte již předplatné?