Korejská automobilka vkročila do neznáma. V Ženevě předvedla hybridní model Kia Niro, který je křížencem mezi hatchbackem a SUV. Ačkoliv není právě nejvhodnější doba na prodej úsporného vozu − palivo je levné a řada zemí ekologická auta nijak nepodporuje −, automobilka si věří. "Prodáme jich v Evropě, co nejvíc to bude možné. Má bezpochyby ojedinělou pozici na trhu," řekl HN šéf produktového plánování David Labrosse.

HN: Ceny paliva jsou nejnižší za poslední roky. Je podle vás správný čas na to, abyste na trh uváděli hybrid?

Je pravda, že vývoj cen pohonných hmot aktuálně nenahrává technologiím, které se zaměřují na snižování spotřeby paliva. Pokud zákazníci neuvidí výhodu v tom, aby jezdili v hybridním voze, tak si ho nepořídí; s výjimkou těch, kteří se chtějí předvést. Hybridní hnací ústrojí má ale také jiné výhody, například pohodlí. Je mnohem tišší a například v dopravní zácpě výrazně úspornější. Další věc je, že na některých trzích hrají mnohem důležitější roli hodnoty emisí a daň z CO2 než cena paliva. Vím, že to není případ České republiky. Ovšem v zemích jako Francie, Nizozemsko, Švédsko nebo Velká Británie je tato daň klíčová.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se