Německý výrobce luxusních automobilů Audi je nejlépe hodnocenou automobilovou značkou na americkém trhu. První místo ve výročním hodnocení nových vozidel časopisu Consumer Reports obsadil navzdory tomu, že automobilka i její mateřský koncern Volkswagen se v USA a jinde ve světě potýkají s následky skandálu s vykazováním nepravdivých výsledků měření emisí.

Do první pětky se dostaly také japonské automobilky Subaru a Lexus a němečtí výrobci Porsche a BMW. V druhé pětce se objevili asijští výrobci Mazda, Toyota, Kia a Honda. Americké značky zastupovala na sedmém místě automobilka Buick.

Časopis Consumer Reports vydává svá hodnocení už 20 let. Pro každou značku a každý model vypočítává celkové skóre, sestavené z výkonu v testech na silnicích a z hodnocení spolehlivosti.

Ocenění pro nejlepší jednotlivý model časopis letos neudělil. Loni i předloni získal první místo luxusní elektromobil Tesla Model S americké automobilky Tesla Motors. Tomu však podle šéfa testování Jakea Fishera první příčka již nepatří. Model S prý měl horší výsledky ve spolehlivosti a zařadil se za modely BMW 750i xDrive, Lexus LS 460L a Audi A8 L. Fisher poznamenal, že auta od Tesly mají nyní více technických nešvarů, které se objevily, když Tesla zvýšila produkci.

"Mají problémy a musejí je vyřešit, než představí nové modely," uvedl podle agentury Reuters Fisher.

Jako nejlepší malý sportovně-užitkový vůz byl vyhodnocen Subaru Forester, ve střední kategorii zvítězila Kia Sorento a v kategorii luxusních SUV vyhrál Lexus RX. Nejlépe hodnoceným středně velkým sedanem se již popáté stala Toyota Camry. Nejlepším velkým automobilem se opět stal domácí Chevrolet Impala.

Do hodnocení časopis nezařadil letošní naftové modely automobilek Audi, Porsche a Volkswagen, protože se ve Spojených státech nyní neprodávají.

%insert_attachment[59500830] priloha.html%

Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září obvinila Volkswagen, že do vozů s naftovými motory instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen přiznal, že v USA je tímto softwarem vybaveno takřka 570 tisíc vozů.

Žebříček časopisu Consumer Reports se v americkém automobilovém průmyslu pozorně sleduje. Zákazníci jej citují jako jeden z hlavních zdrojů, na něž se obracejí pro radu. Časopis má více než osm milionů předplatitelů a údaje získává od 740 tisíc majitelů vozů.