Francouzská automobilka Renault svolá asi 15 tisíc aut, kterým upraví motor tak, aby odpovídal emisním normám. Uvedla to v úterý francouzská ministryně životního prostředí Ségolene Royalová. Renault je druhým největším výrobcem aut ve Francii. Minulý týden akcie firmy prudce klesly po zprávách, že pracoviště automobilky prohledávali kvůli technologii měření emisí vyšetřovatelé. Problém s nadměrnými emisemi by se mohl týkat až 700 tisíc vozidel, napsal francouzský ekonomický web Les Echos.

Royalová v rozhlasové stanici RTL uvedla, že Renault "se zavázal svolat určitý počet vozidel, 15 000 vozidel, aby je zkontroloval a správně seřídil, aby filtrační systém fungovali tehdy, když je velké horko, nebo když je méně než 17 stupňů Celsia, protože za takové situace již filtrační systém nefungoval," uvedla Royalová.

Ministryně krátce po vypuknutí skandálu kolem měření emisí u většího evropského konkurenta Volkswagen nařídila ve své zemi testy aut různých značek. Konkrétně u Renaultu testy ukázaly překročení norem oxidu uhličitého a oxidů dusíku. Vláda ale zdůrazňuje, že v autech není systém umožňující manipulovat s výsledky měření emisí - na rozdíl od Volkswagenu, který loni připustil, že tímto softwarem je po celém světě vybaveno asi 11 milionů jeho naftových aut.

Royalová v úterý připustila, že předešlé testy, které nesimulovaly reálné podmínky provozu, nebyly dostatečné, a to hlavně v teplém počasí.

"Nová auta musejí odpovídat normám," řekla ministryně, podle níž Renault emisní normy nepřekračuje sám. Žádné další výrobce ale nezmínila.

HNBYZNYS NA FACEBOOKU

Byznysovou rubriku Hospodářských novin najdete také na Facebooku.

Thierry Bolloré z výkonného výboru skupiny Renault v úterý prohlásil, že automobilka 30. března představí opatření na snížení emisí oxidů dusíku v reálném provozu. Týkat se budou vozidel vybavených nejnovějšími dieselovými motory s normou Euro 6. Skupina tuto úpravu provede pomocí aktualizace softwaru. Od července začne nabízet kontrolu motoru majitelům zhruba 700 000 vozidel, kde by takové vylepšení mohlo být vhodné. Servisní akce bude na dobrovolné bázi.

"Jsme první, kdo říká, že se může zlepšit," řekl novinářům Bolloré, který má v Renaultu na starosti konkurenceschopnost.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru