Novým šéfem německého výrobce sportovních vozů Porsche se stane jeho dosavadní výrobní ředitel Oliver Blume (47). Ten od 1. října nahradí dosavadního generálního ředitele firmy Matthiase Müllera (62), který minulý týden převzal kvůli skandálu s emisemi nejvyšší výkonnou funkci u mateřské skupiny Volkswagen. Společnost Porsche to oznámila po zasedání své dozorčí rady, která Blumeho jmenovala. Blume do Porsche přišel v roce 2013, předtím byl  manažerem v Audi.

Mülllera v pátek jmenovala dozorčí rada Volkswagenu do čela představenstva. V čele největšího světového prodejce automobilů nahradil s okamžitou platností Martina Winterkorna (68), který ve středu odstoupil z funkce generálního ředitele kvůli skandálu s manipulacemi emisních měření u naftových vozů.

Do ústředí Volkswagenu přejde i další člověk z Porsche. Skupina večer oznámila, že dosavadní mluvčí stuttgartské automobilky Hans-Gerd Bode nahradí dosavadního šéfa komunikace Volkswagen Group Stephana Grühsema. Ten byl dlouholetým spolupracovníkem bývalého šéfa koncernu Winterkorna, zatímco Bode se podle agentury DPA považuje za důvěrníka nového šéfa Mülllera.



Hlasujte pro IHNED.cz

Čtete rádi ihned.cz? Hlasujte pro nás v anketě Křišťálová lupa 2015.

 

 

Personální změny v koncernu VW se ale dotknou i české Škody Auto. Novým předsedou představenstva se od listopadu stane Bernhard Maier (55). A přichází právě z Porsche, kde byl členem představenstva pro prodej a marketing. V sídle Porsche v Zuffenhausenu na okraji Stutgartu jej nahradí Detlev von Platen (51), který vedl sedm let prodej Porsche v Severní Americe.

Naopak opačným směrem poputuje dosavadní šéf Škodovky Winfried Vahland (58), který přebírá vedení nově vytvořeného koncernového regionu Severní Amerika.

Vahland tak odchází "žehlit" situaci na trh, kde celý skandál minulý pátek vypukl. A to poté, co americká Agentura pro ochranu životního prostředí Volkswagen obvinila, že u téměř půl milionu vozů VW a Audi s naftovými motory, které se za posledních sedm let v USA prodaly, používal software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagenu za tyto podvody v USA hrozí pokuta až 18 miliard dolarů (438 miliard korun). Skandál začaly vyšetřovat i některé evropské země a na firmu byla podána řada hromadných žalob.

Volkswagen přiznal, že software umožňující manipulovat s měřením emisí instaloval v celém světě do zhruba 11 milionů aut. Z toho téměř 150 tisíc se jich prodalo v České republice.